A tárgy címe:
Pszichológia
Elsődleges képzés:
Fizikus mérnök BSc
Kredit:
3
A tárgy besorolása:
választható
Óraszám - előadás:
2
Óraszám - gyakorlat:
0
Óraszám - labor:
0
Egyéb oktatás:
Számonkérés módja:
Examination
Egyéb számonkérés:
-
Félév:
6
Előtanulmányi feltételek:
-
Tantárgy felelőse:
Dr. Séllei Beatrix, adjunktus, PhD
További oktatók:
Tárgyleírás:
A tantárgy célja, hogy a hallgatók megismerjék a pszichológiai alapfogalmakat, folyamatokat, valamint az emberi viselkedés pszichológiai szemléletű megközelítésében szerezzenek saját tapasztalatot. A tantárgy előkészíti a későbbi pszichológiai ismereteket igénylő tanulmányokat.
A kurzus érinti a pszichológia alapvető területeit, mint az általános pszichológia, személyiséglélektan, szociálpszichológia és a pozitív pszichológia. Az elméleti ismereteken túl a kurzus lehetőséget nyújt a hallgatókban élő naiv pszichológus fejlesztésére, az alapkutatási ismeretek alkalmazási lehetőségeinek a bemutatása által.
Ajánlott irodalom:
Schacter, D., Gilbert, D., Wegner, D. and Hood, B., 2016. Psychology. 2nd ed. Palgrave. ISBN 978-1137406743
Atkinson et al. Introduction to Psychology. 15th ed. ISBN 978-1844807284
Kompetenciák:
a) tudása- Ismeri a kutatás-fejlesztési eredmények dokumentálásához és prezentációjához szükséges módszereket.b) képességei- Képes hatékonyan bekapcsolódni kutatási, fejlesztési és innovációs egységek és csoportok munkájába.- Ismeretei alapján rendelkezik a tudományos-technológiai alapokon nyugvó megalapozott érvelés képességével, ismeretei alapján képes megalapozott véleményt alkotni szakterületéhez kapcsolódó társadalmi, tudományos, technológiai és etikai kérdésekről.c) attitűdje- Kutatás-fejlesztési területen betartja és betartatja a tudományos kutatás etikai szabályait és normarendszerét.- Nyitott a szakmai eszmecserére és együttműködésre.- Elkötelezett új kompetenciák elsajátítására.d) autonómiája és felelőssége- Felelősséggel együttműködik a műszaki, természettudományos és más szakterületek szakembereivel.- Saját képességeit és munkájának eredményét reálisan értékeli.- Folyamatos tanulással fejleszti kompetenciáit, alkalmassá válva felelősségteljes munkakörök betöltésére.- Beosztott munkatársai munkáját felelősséggel értékeli.- Tisztában van a tudományos-technológiai kijelentések jelentőségével és következményeivel.